خرداد ۱۷، ۱۳۹۰

طوفان در نود:عادل دروازه ی حکومت کودتا را به توپ بست!

*داخل شدن ماجرای انتخابات 88 در برنامه نود
لطفی؛ نماینده اراک در برنامه این هفته 90 که از پاسخ گفتن به انتقادها مایوس شده بود ماجرای انتقاد نمایندگان دیگر مجلس از انتقال نفت تهران را سیاسی نامید.
او مدعی شد کسانی که قبل از این هم به رای مردم احترام نگذاشتند الان هم احترام نمی گذارند: "کسانی که به رای مردم احترام نگذاشتند الان هم احترام نمی گذارند " او ادعا می کرد که مخالفان انتقال تیم نفت به اراک مخالف نظر مردم عمل می کنند. این در حالی بود که نتایج اس ام اس های برنامه نود جلوی لطفی بود و نشان می داد که 91 درصد مردم ایران مخالف انتقال تیم نفت به اراک هستند.
برای پاسخ گفتن به این جمله کواکبیان روی خط آمد و این جمله ها را گفت:" ما این جا اصلا بحث سیاسی نکردیم. من نمی دانم منظور شما از مطرح کردن ماجرای "کسانی که به رای مردم احترام نمی گذاشتند "چیست اما اگر به نظرمردم احترام می گذارید نتایجش رو به روی شماست. آقای فردوسی پور رفراندوم برگزار کرده و اکثر مردم مخالف انتقال هستند پس به نظر مردم احترام بگذارید". البته حرف های لطفی با هیچ عکس العملی از طرف فردوسی پور مواجه نشد.


*سفر می‌کنند و یک سری شعار می‌دهند یالله یالله تیم می‌خوایم و به‌شان تیم می‌دهند
عادل فردوسی‌پور در برنامه دیشب نود با کنایه نسبت به اظهارات اخیر رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد گفت: «سفر می‌کنند و یک سری شعار می‌دهند یالله یالله تیم می‌خوایم و به‌شان تیم می‌دهند».
صحبت‌های رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد که در سایت پاس همدان منتشر شده بود در برنامه نود به نمایش در آمد و عادل فردوسی پور از آن انتقاد کرد. عادل گفت: «سفر می کنند و یک سری شعار می دهند یالله یالله تیم می‌خوایم و به شان تیم می‌دهند».
او در ادامه حرف هایش البته انتقاد به رحیمی را افزایش هم داد: «هر کدام از مسوولان دوست دارند تیمی از شهرشان در لیگ برتر داشته باشند، هرکسی زورش بیشتر باشد صاحب تیم می‌شود».



*فردوسی‌پور: آیا دستورات دولت وحی منزل است؟
صحبت‌های لطفی نماینده مردم اراک در برنامه نود سبب شد که فردوسی پور عکس العملهای نسبت به او داشته باشد.
فردوسی پور که می گفت قرار نیست خودش مقابل نماینده اراک قرار بگیرد در مقابل حرف های نماینده اراک چندین جمله جالب گفت. فردوسی پور زمانی که نتایج نظرسنجی به نمایش در می آمد به او گفت: نظر شما درباره احترام به مردم چیه؟ درقسمتی دیگر از برنامه وقتی که لطفی در مورد تصمیمات دولت می گفت کسی حق ندارد برای دولت تکلیف تعیین کند فردوسی پور پرسید: آیا تصمیمات دولت وحی منزل است ؟ آیا نباید عملکرد دولت و تصمیماتش بررسی شود؟
در این هنگام وقتی نماینده اراک اعلام کرد که آقای فردوسی پور شما که تصمیم گیر نیستید کسانی که باید تصمیم بگیرند تصمیمشان را گرفته ان دو نفت منتقل می شود. فردوسی پور ادامه داد: پس ما نتیجه میگیریم مردم مهم نیستند، کارشناسان مهم نیستند به همین دلیل رای بر نمی گردد.


*اشاره غیر مستقیم فردوسی‌پور به احمدی‌نژاد روی آنتن پخش زنده
امیدوارم مسوولان غیر ورزشی که به فدراسیون و سازمان ربطی ندارند به نظر مردم احترام بگذارند.
عادل فردوسی‌پور در برنامه پخش زنده دوشنبه شب نود تصریح کرد: «امیدورام تصمیم سازان مملکت که خیلی هاشون ورزشی نیستند. ربطی به فدراسیون فوتبال ندارند. حتی به سازمان تربیت بدنی هم ندارند، یه کم به نظر مردم اهمیت بدهند».
فردوسی پور مجری برنامه نود بود در حالی این جملات را در انتقاد از انتقال باشگاههای ورزشی به برخی شهرستانها بیان کرد که به نظر می رسد در مورد محمود احمدی نژاد گفته شده باشد. او بعد از اینکه برای چندمین بار نتیجه اس ام اس های برنامه اش روی آنتن رفت و معلوم شد که 90 درصد مردم مخالف انتقال تیم ها هستند به مسوولان تصمیم سازی اشاره کرد که اکثرشان ورزشی نیستند.
در مورد انتقال تیم ها به شهرستان ، مسوولان فدراسیون و سازمان تربیت بدنی می توانند در انتقال تیم ها دست داشته باشند و البته کسانی که بالاتر از این دو ارگان تصمیم گیری می کنند.
نکته اساسی این جاست که فردوسی پور عملا فدراسیون و سازمان تربیت بدنی را با گفته هایش جدا کرد تا اشاره اش به محمود احمدی نژاد باشد.
احمدی نژاد در سفر استانی به اراک قول انتقال تیم نفت به این شهرستان را داده بود.


*حمله فردوسی پور به شعار کلیدی احمدی‌نژاد: به خدا که این عدالت نیست، کجاش عدالته؟
فردوسی پور با انتقاد تلویحی از استفاده ابزاری از مفهوم عدالت به شعار کلیدی دولت احمدی نژاد حمله کرد و گفت: «به خدا که این عدالت نیست، کجاش عدالته»؟
در اواسط برنامه نود وقتی نماینده اراک انتقال نفت به اراک را قسمتی از عدالت اجرایی دولت نامید با سوال فردوسی پور مواجه شد: «اگر قرار است عدالت اجرا شود چرا تیم به اراک منقل شود چرا به ساری نرود چرا به زاهدان نرود ...به خدا این عدالت نیست کجایش عدالت است»؟
مانور فردوسی پور بر کلمه عدالت در حالی بود که برقراری عدالت شعار کلیدی دولت احمدی نژاد بوده است.


*افشاگری فردوسی‌پور در مورد کسانی که دلیل انتقال تیم‌ها به شهرستان‌ها بودند
عادل فردوسی پور در برنامه شب گذشته اصرار زیادی به این داشت که هر وقت تیمی حمایت کننده قوی تری داشته موفق شده به لیگ برتر صعود کند.
او در همین زمینه دست به افشاگری زد و همه نمایندگان مجلسی که در نقل و انتقالات تیم ها دخیل بودند را نام برد: "پیکان چرا رفت قزوین ؟ به خاطر اینکه آقای ابوترابی قزوینی هستند، چرا صبا رفت به قم، چون آقای علی لاریجانی قمی هستند و حمایت کردند، پاس چرا رفت همدان چون آقای حاجی بابایی، آقای آقا محمدی و یک سری زیادی از مقامات همدانی هستند.


*تیکه فردوسی‌پور برای انتقال نفت؛ اراکی‌ها نمی‌دانستند که جوجه را آخر پاییز می‌شمارند!
مجری برنامه نود گفت: «با سقوط احتمالی نفت به لیگ دسته اول، احتمالا اراکی‌ها بی‌خیال انتقال این تیم به شهرشان خواهند شد.»
عادل فردوسی‌پور گفت: «احتمالا اراکی‌ها نمی‌دانستند که جوجه را آخر پاییز می‌شمارند، چون اگر می‌دانستند هرگز روی نفت تهران، برای انتقال به اراک زوم نمی‌کردند.»
مجری برنامه نود این را گفت و ادامه داد: «نفتی‌ها در خطر سقوط به لیگ دسته اول قرار دارند و اگر این تیم سقوط کند شاید قضیه انتقال این تیم به اراک منتفی شود.»

*نماینده اراک: فردوسی‌پور را ممنوع‌التصویر کنید!
نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ممنوع‌التصویر شدن «عادل فردوسی‌پور» را خواستار شد.
عباس رجایی با انتقاد شدید از مسائل مطرح شده توسط مجری برنامه 90 در برنامه دوشنبه گذشته، گفت: «فردوسی‌پور» در برنامه 90 هفته گذشته مطالبی را درخصوص تصمیم‌گیری‌های دولت و همچنین نمایندگان استان مرکزی بیان و اقدامات نمایندگان استان در جهت پرداختن به مسائل مردم را حرکت در جهت انتخابات و رای گرفتن عنوان کرد که جای تاسف داشت.»
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: «واقعا جای تاسف است که رسانه ملی چیزی حدود 3 ساعت را در اختیار حرف‌های بی‌ربط قرار می‌دهد و تاسف‌بارتر این که، رسانه ملی وقتی مسائل مهم و اساسی مملکت مطرح می‌شود و در واقع قرار است یک بحث محتوایی در صدا وسیما مطرح شود، برای یک دقیقه وقت اضافه هزار و یک اما و اگر می‌آورد. درعین حال حق نمایندگان استان مرکزی است که در دادگاه علیه این مجری طرح شکایت کنند.»
رجایی در پایان گفت: «ممکن است از دیدگاه هر شخصی هر اقدامی در مملکت قابل تقدیر و بررسی باشد اما، آیا ما می‌توانیم هر نظر، نقد و بررسی شخصی را در یک برنامه زنده تلویزیونی در اختیار بینندگان قرار دهیم؟»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر