خرداد ۱۵، ۱۳۹۰

نقش برادران اوفر در انتقال کماندوهای اسرائیلی به ایران

سحام نیوز:
به نوشتۀ ساندی تایمز شرکت اسرائیلی نفت کشت های دریایی برادران اوفر که به دلیل همکاری هایش با جمهوری اسلامی ایران هدف مجازات آمریکا قرار گرفته در واقع کماندو های اسرائیلی را برای شناسایی تأسیسات اتمی ایران مخفیانه به این کشور منتقل می کرده است.
ساندی تایمز اضافه کرده است که به غیرازکماندوهای اسرائیلی نفت کش های برادران اوفر هلی کوپترهای “بلاک هاک” را نیز برای انجام عملیات شناسایی تأسیسات اتمی این کشور وارد ایران می کردند.
این نشریه می افزاید که طی سال های گذشته دست کم دوازده بار کماندوهای اسرائیلی برای انجام عملیات شناسایی وارد خاک ایران شدند.
سامی اوفر یکی از مالکان شرکت حمل و نقل دریایی اوفر جمعۀ گذشته در نتیجۀ ابتلا به سرطان در سن ۸۹ سالگی درگذشت.
گروه برادران اوفر از ثروتمندترین شهروندان اسرائیلی هستند و دارایی این گروه دست کم ده میلیارد دلار برآورد می شود. برادران اوفر به غیر از شرکت کشتی های نفتکش صاحب یک شرکت هواپیمایی و برخی رسانه ها و همچنین دارای بخشی از سهام یکی از مهمترین بانک های اسرائیل هستند.
وزارت امور خارجۀ آمریکا اخیرا شرکت کشتیرانی برادران اوفر را به دلیل همکاری های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران هدف مجازات قرار داد.

یک کمیسیون ویژۀ پارلمان اسرائیل کوشید دربارۀ همکاری های اقتصادی این شرکت با جمهوری اسلامی ایران تحقیق کند.
اما،دقایقی پس از شروع جلسۀ این کمیسیون، به دستور دولت اسرائیل و برای جلوگیری از علنی شدن اطلاعات محرمانۀ دولت اسرائیل فعالیت کمیسیون تحقیق متوقف شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر